Full text:
(downloads: 31)
Language:
Russian
Heading:
Article type:
Article
UDC:
316.35:1
The Phenomenon of the «Creative Class» in the Social Space
Autors:
Klementyev Boris S., Saratov State University
Abstract:
Article discusses the phenomenon of the «creative class», which formation leads to a transformation in the structure of society. Representatives of the new class are considered from the social, economic, personal and professional positions. Modern concept of creativity plays different from the traditional form of thinking. This makes it possible to increase the level of innovation development of society. Compares traditional and creative types of communities are considered their positive and negative features. Creative class is analyzed in the field of domestic social space.
Reference:
- Флорида Р. Креативный класс: люди, которые меняют будущее. М., 2005.
- Маэда Дж. Законы простоты. Дизайн, технологии, бизнес, жизнь. М., 2008.
- Хокинс Дж. Креативная экономика. Как превратить идеи в деньги. М., 2011.
- Токвиль А. Демократия в Америке: пер. с франц. / предисл. Г. Дж. Ласки. М., 2000.
- Зиммель Г. Избранное: в 2 т. М., 1996.
- Дюркгейм Э. Социология. Её предмет, метод, предназначение / пер. с фр., сост., послесл. и прим. А. Б. Гофмана. М., 1995.
- Вебер М. Избранное. Образ общества: пер. с нем. М., 1994.
- Коулман Дж. Капитал социальный и человеческий // Общественные науки и современность. 2001. № 3. С. 122-139.
- Bourdieu Р. The Social Structures of the Economy. Cambridge, 2005.
- Бурдьё П. Социология и демократия: пер. с фр. // Поэтика и политика. Альманах Российско-французского центра социологии и философии. М.; СПб., 1999. С. 119-124.
- Патнэм Р. Чтобы демократия сработала. Гражданские традиции в современной Италии. М., 1996.
- Cushing R. Creative Capital, Diversity and Urban Growth. Austin, Texas, 2001.