Izvestiya of Saratov University.

Philosophy. Psychology. Pedagogy

ISSN 1819-7671 (Print)
ISSN 2542-1948 (Online)


Full text:
(downloads: 31)
Language: 
Russian
Heading: 
Article type: 
Article

The Metasystem Analysis of School Adaptation

Autors: 
Grigoryeva Marina Vladimirovna, Saratov State University
Abstract: 

In article the phenomenon of school adaptation from the point of view of the system and metasystem approach is analyzed. Allocation of subsystems of school adaptation is proved. The system of adaptation of pupils to training at school is presented as a part more the general system. The filling of a highest level of development of system of school adaptation - metasystem level is opened.

Reference: 
1. Идея системности в современной психологии/Под ред. В.А. Барабанщикова. М., 2005. С. 31.  
2. Григорьева М.В. Сравнительный анализ механизмов и факторов школьной адаптации в разных условиях обучения: Автореф. ? канд. психол. наук. Казань, 2005.     
3. Григорьева М.В. Влияние отношения родителей к школе и учителям на процесс адаптации их детей//Проблемы социальной психологии личности. Саратов, 2004. Вып. 1. С. 204-210.  
4. Григорьева М.В. Сравнительный анализ механизмов и факторов школьной адаптации в разных условиях обучения.     
5. Григорьева М.В. Влияние отношения родителей к школе и учителям на процесс адаптации их детей//Там же.  
6. Григорьева М.В. Сравнительный анализ механизмов и факторов школьной адаптации в разных условиях обучения.     
7. Карпов А.В. Метасистемная организация уровневых структур психики. М., 2004. С. 51.     
8. Холл М., Боденхамер Б. 51 Метапрограмма НЛП. СПб., 2007.  
9. Карпов А.В. Указ. соч.