Full text:
(downloads: 43)
Language:
Russian
Heading:
Article type:
Article
Intellectual Game as an Instrument of Forming Tolerant Communication Behavior throughout the Process of Teaching a Foreign Language
Autors:
Shur Anna Mikhailovna, Saratov State University
Abstract:
The article considers the phenomenon of intellectual game and its usage for the purpose of forming tolerant communication behavior throughout the process of teaching a foreign language. The author describes different variants of intellectual games and their usage within forming tolerant communication behavior as the essential professional characteristic of future foreign language teachers, interpreters and international journalists.
Reference:
1. Психология. Словарь/Под общ. ред. А.В. Петровского, М.Г. Ярошевского. 2-е изд., испр. и доп. М., 1990. С. 127-128.
2. Гроос К. Душевная жизнь ребенка. Киев, 1916. С. 28.
3. Айзенк Г.Ю. Структура личности/Пер. с англ. СПб.; М., 1999. С. 111-112.
4. Мандель Б.Р. Игра как социокультурный феномен: исторический аспект//Социальные технологии, исследования. 2005. № 4. С. 24.
5. Ганичев Ю. Интеллектуальные игры: вопросы их классификации и разработки/Воспитание школьников. 2002. № 2. С. 31.
6. Куприянов Б.В., Миновская О.В. Ситуационно-ролевая игра как средство развития у подростков субъектности во взаимодействии/Под ред. И.И. Фришман. Кострома, 2002. С. 107.
7. Hulgunseth L., Cushinberry C. Race, Ethnicity and Parenting Styles//Points & Counterpoints. N.Y., 2003. P. 78-83.
8. Мандель Б.Р. Интеллектуальная игра: развитие профессионально значимых качеств студентов//Современные проблемы науки и образования. 2008. № 6. (прил. к ж. ?Педагогические науки?). C. 17