Izvestiya of Saratov University.

Philosophy. Psychology. Pedagogy

ISSN 1819-7671 (Print)
ISSN 2542-1948 (Online)


Full text:
(downloads: 51)
Language: 
Russian
Heading: 
Article type: 
Article
UDC: 
37.01:001.8

Continuity Problem in Education: the Philosophical Approach

Autors: 
Zhukovsky Vladimir Petrovich, Saratov Regional Institute Development of Education
Abstract: 

Article is devoted consideration of philosophical aspects of a problem continuity in education. The analysis of essence of concept «continuity» with use of a dialectic method by means of the dialectic scheme «thesis – antithesis – synthesis» is carried out.

Reference: 
  1. Клаус Г. Кибернетика и философия. М., 1963. С. 262.
  2. Поппер К. Что такое диалектика // Вопр. философии. 1995. № 1. С. 120. 
  3. Швырев В. С. Как нам относиться к диалектике // Там же. С. 153.
  4. Кустов Ю. А. Преемственность в системе подготовки технических специалистов / под ред. А. А. Кыверялга. Саратов, 1982. С. 114.