Izvestiya of Saratov University.

Philosophy. Psychology. Pedagogy

ISSN 1819-7671 (Print)
ISSN 2542-1948 (Online)


Full text:
(downloads: 13)
Language: 
Russian
Heading: 
Article type: 
Article
UDC: 
37.373

Indexes and Levels of Formed Necessity in Creative Activity of Students in the Process of Interactive Teaching

Autors: 
Tirsin D. G., Saratov State University
Abstract: 

Creative activity and interactive teaching are important components of modern teaching process. The criterias and diagnostic parameters including levels, criterias and indexes which determining the degrees of formed necessity in creative activity of students of general education schools are suggested.

Reference: 
  1. Тырсин Д. Г. Технология формирования потребности в творческой деятельности в процессе интерактивного обучения // Научное творчество XXI века: сб. статей (по итогам V Междунар. науч.-практ. конф.): в 3 т. / науч. ред. Я. А. Максимова. Красноярск, 2012. Т. 1. С. 268-272.
  2. Абдулаева O. A. Уровни познавательной деятельности учащихся при решении учебных задач // Вестн. Красноярск. гос. ун-та. Гуманитарные науки. 2006. Вып. 2/3. С. 99.
  3. Гафитулин М. С. Уровни творчества или рождение новизны. URL: http://www.trizminsk.org/e/23201.htm (дата обращения: 2.03.2012).
  4. Горбунова Т. И. Влияние информационных коммуникационных технологий на познавательную активность школьников // Электронный сетевой журнал.Вопросы интернет-образования.. URL: http://vio.uchim.info/Vio_59/cd_site/articles/art_4_3.htm (дата обращения: 2.03.2012).
  5. Хапаев М. Х. Развитие творческих способностей старшеклассников в условиях дополнительного образования // Вестн. Ставропольск. гос. ун-та. Ставрополь, 2007. № 48. С. 172-173.
  6. Юркевич В. С. Развитие начальных уровней познавательной потребности у школьника // Вопр. психологии. 1980. № 2. С. 84-85.