Izvestiya of Saratov University.

Philosophy. Psychology. Pedagogy

ISSN 1819-7671 (Print)
ISSN 2542-1948 (Online)


Full text:
(downloads: 11)
Language: 
Russian
Heading: 
Article type: 
Article
UDC: 
37

Logico-Methodological Approach to the Assimilation of Pedagogical Notions Throughout Conceptual and Terminological Problems Solution

Autors: 
Druzhkin A. V., Saratov State Agrarian University
Zhelezovskaya Galina Ivanovna, Saratov State University
Abstract: 

The article explores the essence of logico-methodological approach to the assimilation of pedagogical notions, identified the general logical method of «searching for contradictions in the process of pedagogical tasks solving».  

Reference: 
  1. Батищев Г. С. Противоречие как категория диалектической логики. М., 1962. 119 с.
  2. Энгельс Ф. Диалектика природы. М., 1969. С. 42, 181.
  3. Выготский Л. С. Избр. пед. соч. М., 1956. С. 20.
  4. Ленин В. И. Конспект книги Гегеля «Наука логики» // Полн. собр. соч. 5-е изд. Т. 29. С. 106.
  5. Там же. С. 216.
  6. Ленин В. И. Еще раз о профсоюзах, о текущем моменте и об ошибках тт. Троцкого и Бухарина // Полн. собр. соч. 5-е изд. Т. 42. С. 291.
Received: 
16.12.2011
Accepted: 
11.01.2012
Published: 
30.03.2012