Full text:
(downloads: 11)
Language:
Russian
Heading:
Article type:
Article
UDC:
37
Logico-Methodological Approach to the Assimilation of Pedagogical Notions Throughout Conceptual and Terminological Problems Solution
Autors:
Druzhkin A. V., Saratov State Agrarian University
Zhelezovskaya Galina Ivanovna, Saratov State University
Abstract:
The article explores the essence of logico-methodological approach to the assimilation of pedagogical notions, identified the general logical method of «searching for contradictions in the process of pedagogical tasks solving».
Reference:
- Батищев Г. С. Противоречие как категория диалектической логики. М., 1962. 119 с.
- Энгельс Ф. Диалектика природы. М., 1969. С. 42, 181.
- Выготский Л. С. Избр. пед. соч. М., 1956. С. 20.
- Ленин В. И. Конспект книги Гегеля «Наука логики» // Полн. собр. соч. 5-е изд. Т. 29. С. 106.
- Там же. С. 216.
- Ленин В. И. Еще раз о профсоюзах, о текущем моменте и об ошибках тт. Троцкого и Бухарина // Полн. собр. соч. 5-е изд. Т. 42. С. 291.
Received:
16.12.2011
Accepted:
11.01.2012
Published:
30.03.2012