Izvestiya of Saratov University.

Philosophy. Psychology. Pedagogy

ISSN 1819-7671 (Print)
ISSN 2542-1948 (Online)


Full text:
(downloads: 25)
Language: 
Russian
Heading: 
Article type: 
Article

Forming Students' Communication Competence on the basis of the Etiquette Standards of Business Loan-Word Intercourse

Autors: 
Osina Elena V., Saratov State University
Abstract: 

This article is dedicated to students communication on the basis of the etiquette standards of business loan-words intercourse. We consider the following main descriptions: communication competence, business intercourse ethics, and etiquette standards of business loan-word intercourse. The pedagogical forming technology of such competences among the students has been represented.

Reference: 
1. Босpoк М.М. Деловая Европа. М., 2007. С. 16.  
2. Hutmacher Walo. Key competencies for Europe. Strasburg, 1997. P. 11.  
3. Зимняя И.А. Ключевые компетенции -новая парадигма результата образования//Педагогика. 2003. № 3. С. 34-41.  
4. Татур Ю.Г. Компетентность в структуре модели качества подготовки специалиста//Высшее образование сегодня. 2004. № 3. С. 20-26.     
5. Шадриков В.Д. Новая модель специалиста: инновационная подготовка и компетентностный подход//Там же. № 8. С. 26-31.     
6. Хуторской А.В. Ключевые компетенции и образовательные стандарты. М., 2002.  
7. Бенедиктова В.И. О деловой этике и этикете. М., 1994;  
8. Громова Н.М. Деловое общение. М., 2005.     
9. Макаров Б.Ф. Деловой этикет и общение. М., 2006.  
10. Петрунин Ю.Ю., Борисов В.К. Этика бизнеса. М., 2000.