Izvestiya of Saratov University.

Philosophy. Psychology. Pedagogy

ISSN 1819-7671 (Print)
ISSN 2542-1948 (Online)


Full text:
(downloads: 12)
Language: 
Russian
Heading: 
Article type: 
Article

Features of the Organization of the Cadets Independent Work in Military Educational Establishments of the Higher Professional Training of the Ministry of Internal Affairs of Russia

Autors: 
Hutchev Sergei Nikolaevich, Saratov Military Order of Zhukov Red Bannerorder Institute of National Guard Troops of the Russian Federation
Abstract: 

On the basis of the features comparison of the independent works organization of students in high civil institutes and cadets VOU VPO the Ministry of Internal Affairs of Russia is specified parameters of developed model of pedagogical management by militaryprofessional cadets self-development which is offered to realize into the educational process on Firing dill faculty of Saratov military institute the Internal Troops of Ministry of Internal Affairs.

Reference: 
1. Худолеев Ю. Ф. Активизация познавательной деятельности курсантов военных училищ. М., 1976.  
2. Нустов Ю. А. Преемственность в системе подготовки технических специалистов. Саратов, 1982.  
3. Порошин А. А. Педагогическая система формирования у курсантов военно-учебных заведений готовности к активной самостоятельной работе: дис.... канд. пед. наук. Саратов, 2000.     
4. Барабанщиков А. В., Корочкин Б. П. Научно-педагогические основы повышения эффективности самостоятельной работы//Организация и методика самостоятельной работы студентов: материалы Всерос. науч.-практ. конф. М., 1979. С. 6-8.  
5. Бондарькова А. М. Модель управления профессиональным саморазвитием студента//Высшее образование в России. 2010. № 8-9/10.     
6. Калашников В. Р. Методические рекомендации курсанту училища. Голицыно, 1991.  7. Барашков П. Н., Житницкий М. И., Захаров А. М. Интенсификация учебно-воспитательного процесса в ввузе. Проблемы управления, эффективности и пути их решения. Л., 1990.  
7. Барашков П. Н., Житницкий М. И., Захаров А. М. Интенсификация учебно-воспитательного процесса в ввузе. Проблемы управления, эффективности и пути их решения. Л., 1990.