Full text:
(downloads: 49)
Language:
Russian
Heading:
Article type:
Article
UDC:
159:378.9
The Psycological Support of Educatoinal Area in High School
Autors:
Rakhmankulova Svetlana A., Saratov State University
Abstract:
Now the system of education must not only communicate knowledge but it must help students to take an active part towards their own activity, it must help students to become a personality and a profiessional. The interaction between personal competetive ability and cognitive motivation of educational process participants in high school is researched in this article.
Key words:
Reference:
- Кашапов М. М. Психология творческого мышления профессионала. М., 2006. 688 с.
- Митина Л. М. Психология развития конкурентоспособной личности. 2-е изд., стер. М.; Воронеж, 2003. 400 с.
- Петровский В. А. Личность в психологии: парадигма субъектности. Ростов н/Д, 1996. 512 c.
- Шамионов Р. М. Личностное и профессиональное самоопределение как эффекты социализации//Изв. Сарат. ун-та. Новая серия. Сер. Философия. Психология. Педагогика, 2008. Т. 8. вып. 1. С. 90-95.
- Асмолов А. Г. Психология личности: принципы общепсихологического анализа. М., 2002. 416 с.
- Маркова А. К. Психология профессионализма. М., 1996. 308 с.
- Маслоу А. Мотивация и личность. СПб., 1999. 478 с.
- Шуман В. П. Актуальные вопросы дидактики. Проблемы стимулирования познавательной деятельности учащихся: в 2 т. Владимир, 1974. Т. 1. 540 с.
- Чайка В. Г. Структура учебной мотивации студентов вузов и особенности ее развития во внеаудиторных формах работы//Психологический журн. 2003. Т. 26, № 4. С. 36-41.
- Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии. М., 1946. 704 с.