Izvestiya of Saratov University.

Philosophy. Psychology. Pedagogy

ISSN 1819-7671 (Print)
ISSN 2542-1948 (Online)


Full text:
(downloads: 5)
Language: 
Russian
Heading: 
Article type: 
Article
UDC: 
796.06

Differential Approach to Professional Training of Physical Training Teachers

Autors: 
Rylsky O. N., Balashov Institute (branch) of the Saratov State University
Abstract: 

According to the differential approach model used in the process of professional training of physical training teachers at the university, the students must be actively involved in the teaching process for basic sports subjects. While estimating the level of their professional readiness we take into consideration pedagogical, physical, technical and psychological elements.

Reference: 
  1. Абдуллина О. А. Общепедагогическая подготовка учителя в системе высшего педагогического образования. М., 1990.
  2. Кравченко А. В. Теоретико-методические основы формирования навыка физкультурно-оздоровительной работы в подготовке будущего учителя: автореф. дисс. ?K канд. пед. наук. Волгоград, 2007. 
  3. Поварницын А. П. Ценностные ориентации специалистов по физической культуре и спорту на этапе обучения в вузе // Теория и практика физической культуры. 2005. № 12. С. 22-26.
  4. Багина В. А. Профессиональная готовность студентов к педагогической практике // Там же. 2005. № 9. С. 48-51.
  5. Бурухин С. Ф., Незнакомова Е. Ю. Дифференцированный подход на уроках физической культуры в женской гимназии // Ярославский пед. вестн. 2010. № 3. С. 86-89. 
  6. Адеев С. А. Индивидуально-дифференцированный подход в физическом воспитании студентов вуза в условиях Кольского Заполярья: автореф. дисс. ?K канд. пед. наук. Мурманск, 2000.