Izvestiya of Saratov University.
ISSN 1819-7671 (Print)
ISSN 2542-1948 (Online)


ИНФОРМАТИЗАЦИЯ

Генезис проблемы формирования цифровой коммуникативной компетенции в смешанном формате обучения в период с 1950 по 1990

Аннотация. Введение. Цифровая трансформация науки и образования является стратегическим направлением государственной политики РФ, которая способствует качественным изменениям во всех сферах жизни, в том числе в сфере науки и высшего образования, поддерживая идею непрерывного профессионального развития. Целью цифровой трансформации является достижение высокого уровня цифровой зрелости образовательными организациями высшего образования.

ОТЕЧЕСТВЕННАЯ ИСТОРИЧЕСКАЯ МЫСЛЬ В СВЕТЕ ГЛОБАЛИЗАЦИИ И ИНФОРМАТИЗАЦИИ

Статья посвящена анализу вклада представителей отечествен-
ной исторической мысли в экспликацию творческой природы
общественной жизни. История в социальном творчестве пред-
стает как состояние открытости социального бытия и как состоя-
ние новообразований (событий) в нем. В них преобразуется и по-
новому проявляется форма глобальной духовной связи всего
человечества.

Forming of Motivation in the Informative Computer Technology Using in Professional Military Activity of the Future Officers of the Internal Troops

The article deals with the experimental research problems of motivation forming. The author describes the usage of the informative computer technology in professional military activity of the future officers of the Internal Troops.

Anthropogenesis in the Conditions of the Development of Information Technology

Author researches process of influence introduction of high-technology for anthropogenesis, development of culture, values paradigm of information society.

Genesis of the problem formation of digital intercultural competence in the period from the 1970s until the early 2000s

The analysis of works on the problems of vocational education pedagogy made it possible to highlight the crisis points in its development, associated, first of all, with the inconsistency of the educational results content with the requirements of employers and the priorities of state policy in the field of digitalization and innovation. The system of forming employees' key competencies has become one of the priority conditions for the creation and effective functioning of the Russian state innovative economy.