Izvestiya of Saratov University.
ISSN 1819-7671 (Print)
ISSN 2542-1948 (Online)


самоидентификация

НЕГАТИВНЫЕ КОММУНИКАЦИИ И КРИЗИС ИДЕНТИЧНОСТИ

В  статье  обсуждается  кризис  идентичности  современного 
социального  субъекта  в  контексте  интенсивных  негативных 
коммуникаций.  Исследуются  социальные  механизмы  форми-
рования кризиса идентичности под действием негативных со-
циальных коммуникаций, анализируются социальные факторы, 
затрудняющие процессы личностной самоидентификации. По-
казано,  что  в  кризисе  идентичности  современного  человека 
значительную роль играет виртуализация социума, многочис-

Globalization and the Phenomenon of Religious

The article studies the problem of the relationship between
globalization and the religious phenomenon in the modern era.
Special attention is paid to the specifics of the conflicts in religious
consciousness under the influence of globalization processes.
Globalization is seen as a complex phenomenon, includes a combination
of many elements of social reality.Open and participatory
modernity allows you to shape religious identity indirectly from
national and cultural component. So, mass forms of religiosity