Izvestiya of Saratov University.
ISSN 1819-7671 (Print)
ISSN 2542-1948 (Online)


межпредметные связи

О ПОДГОТОВКЕ БАКАЛАВРОВ И МАГИСТРОВ ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ ПО ПРОФИЛЮ «МАТЕМАТИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ»

В статье предлагается модель подготовки специалистов по направлению «педагогиче-
ское образование» (профиль «математическое образование») в рамках бакалавриата и 
магистратуры. Определяются три ступени такой подготовки и даются характеристики 
выпускаемых специалистов – учителей математики и информатики. Отмечается одна 
особенность данной модели – акцентирование внимания на глубоких и существенных 
межпредметных связях курса математической логики со всеми профессионально ори-

Factors in the development of historical and local history activities of Soviet students in the second half of the 1950s – mid-1980s

Introduction. A significant place in the system of higher professional education of modern Russia is occupied by the problem of the formation of civic consciousness and patriotism of student youth, the solution resource of which is a variety of means and methods of local history activities. In this context, it is relevant to study the methodological experience gained in previous historical stages, as well as the factors that determined the effectiveness of pedagogical influence through historical local history. Theoretical analysis.