Izvestiya of Saratov University.
ISSN 1819-7671 (Print)
ISSN 2542-1948 (Online)


смешанный формат обучения

Genesis of the problem of digital communicative competence formation in a blended learning format in the period from 1950 to 1990

Introduction. Digital transformation of science and higher education is a strategic direction of the state policy in the Russian Federation that contributes to qualitative changes in every area of life, including the field of science and education, supporting the idea of continuous professional development. The goal of digital transformation is to achieve a high level of digital fluency in educational establishments of higher education.

Генезис проблемы формирования цифровой коммуникативной компетенции в смешанном формате обучения в период с 1950 по 1990

Аннотация. Введение. Цифровая трансформация науки и образования является стратегическим направлением государственной политики РФ, которая способствует качественным изменениям во всех сферах жизни, в том числе в сфере науки и высшего образования, поддерживая идею непрерывного профессионального развития. Целью цифровой трансформации является достижение высокого уровня цифровой зрелости образовательными организациями высшего образования.