Izvestiya of Saratov University.

Philosophy. Psychology. Pedagogy

ISSN 1819-7671 (Print)
ISSN 2542-1948 (Online)


Full text:
(downloads: 13)
Language: 
Russian
Heading: 
Article type: 
Article

Consumption of Tourist Services: Social-Philosophic Aspect

Autors: 
Galizdra Anna Sergeevna, Saratov State University
Abstract: 

Tourist consumption has become the global behavior strategy last decades, it demands to being theoretical realized. The essence of tourist consumption was exposed in this article. Singularities of tourist consumption are underlined and analyzed not only as the economic category, but mostly as the social-cultural phenomenon which reflects the significant processes in contemporary society.

Reference: 
1. Воронцов Б.Н. Феномен массовой культуры: этико-философский анализ//Философские науки. 2002. № 3. С.110-123.  
2. Там же. С. 113.  
3. Ортега-и-Гассет Х. Восстание масс//Избранные труды. М., 1997. С. 73.  
4. Маркузе Г. Одномерный человек. Исследование развитого индустриального общества. М., 1994. С. 12.  
5. Давыдова А. Легенды и мифы среднего класса//Искусство кино. 1996. № 2. С. 87-93.  
6. Там же. С. 90.  
7. Веселов Ю.В. Экономическая социология постмодерна//Журнал социологии и социальной антропологии. 1998. Т. I. Вып. 1. С. 41.     
8. Бауман З. Индивидуализированное общество. М., 2002. С.120.  
9. Венкова А.В. Современный номадизм: метафора и стиль жизни//Культурное пространство путешествий: Тез. форума. СПб., 2003. С. 336.  
10. Бауман З. Указ. соч. С. 130.